Новий Закон «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів» захищає інтереси страхувальників та потерпілих осіб, що дає змогу підвищити довіру до обов'язкового автострахування, а також сприяє розвитку ринку ОСЦПВВНТЗ.
Міністерство юстиції звернуло увагу водіїв на зміни, про які варто знати.
-
Потерпілі у ДТП отримуватимуть належний захист. Посилюється рівень захисту потерпілих у ДТП шляхом поступового підвищення максимальних розмірів страхової суми до розмірів, що відповідають європейським стандартам.
-
Буде скасовано державне регулювання цін на поліси автоцивілки та запроваджено визначення індивідуальної ціни для кожного страхувальника. Водночас враховуватиметься персональна історія в попередніх періодах страхування, відсутність ДТП або наявності збитків у минулому.
-
Модель прямого врегулювання збитків стане обов'язковою. Потерпілий отримає право звертатися за врегулюванням страхової події до «свого» страховика, з яким у нього укладений договір, а не звертатися до страхової компанії винуватця ДТП.
-
Розрахунок страхової виплати буде відбуватися без урахування зносу автомобіля (для розрахунку вартості ремонту авто беруться нові запчастини, дозволені заводом-виробником). Новація стосується автомобілів з терміном експлуатації до 5 років. Для авто віком від 6 років і більше до розрахунку вартості ремонту враховуються запчастини-аналоги. Страховик зобов'язаний буде надати три варіанти СТО в межах 150 км від місця проживання потерпілого. У разі відмови потерпілої особи від здійснення оплати на СТО, виплата здійснюватиметься на поточний/платіжний рахунок.
-
Скасування франшизи. Нове законодавство забороняє застосовувати франшизу в договорах ОСЦПВВНТЗ. Позбавлення полісів від франшизи - частки коштів, яку споживач мав сплачувати самостійно, зробить систему страхування більш зрозумілою та доступною для клієнтів.
-
Залишаються чинними знижки на поліс автоцивілки для окремих категорій пільговиків у розмірі 50 %. Зокрема, для учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності, людей, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до I або II категорії, пенсіонерів та людей з інвалідністю І групи. Мін'юст звертає увагу, що зменшення вартості страхового поліса для таких категорій громадян застосовується виключно щодо забезпечення авто, які не використовуються з метою надання платних послуг перевезення пасажирів або вантажу та мають обсяг двигуна до 2500 см3 або потужністю до 100 кіловат (для електромобілів).
-
Ліміт страхового відшкодування за Європротоколом буде скасовано. При цьому такий ліміт може буде встановлений Нацбанком у майбутньому.