Хто розглядатиме скарги на держреєстратора замість антирейдерської комісії

Хто розглядатиме скарги на держреєстратора замість антирейдерської комісії

Цит. по: Ліга:Закон

Мін'юст визначив, як працюватиме Колегія з розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції.

Відповідний наказ від 9 січня 2020 року № 71/5 був зареєстрований у міністерстві того ж дня і набере чинності з дня офіційного опублікування.

Одночасно втратить чинність наказ "Про діяльність Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації та Комісії з питань акредитації суб'єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб'єктів вимогам акредитації".

Затверджене Положення визначає порядок створення Мін'юстом та його територіальними органами Колегії з розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність держреєстратора, суб'єктів держреєстрації, територіальних органів Мін'юсту, а також організаційні та процедурні засади її діяльності.

Колегія складатиметься зі співголів (не менше двох), секретаря та її членів, чисельність яких визначається Мін'юстом чи відповідним територіальним органом.

Співголови, секретар і члени Колегії матимуть право:

- ознайомлюватися зі скаргами у сфері держреєстрації, що розглядаються відповідною Колегією, брати участь у їх розгляді;

- користуватися відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно чи Єдиного державного реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, які є предметом розгляду за скаргами у сфері держреєстрації;

- висловлювати власну думку під час розгляду скарг, а в разі незгоди з прийнятим Колегією рішенням не пізніше 3 робочих днів з дня прийняття такого рішення письмово викладати окрему думку, що долучається до відповідного висновку Колегії.

Колегія уповноважена розглядати скарги у сфері держреєстрації на предмет наявності (відсутності) порушень закону у рішеннях, діях або бездіяльності держреєстратора, суб'єктів держреєстрації, територіальних органів Мін'юсту, що оскаржуються, у разі участі у ній співголови, секретаря та не менш як 3 членів Колегії.

Мін'юст чи відповідний територіальний орган забезпечить завчасне повідомлення співголів, секретаря та членів Колегії про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також за клопотанням співголови, секретаря чи члена Колегії надання необхідних для розгляду скарг у сферах держреєстрації матеріалів в електронній формі.

Колегія розглядатиме скарги у сфері держреєстрації в такій послідовності:

- доповідь посадової особи Мін'юсту чи відповідного територіального органу по суті скарги у сфері держреєстрації, відповіді на питання Колегії;

- надання усних пояснень особами, запрошеними для розгляду відповідної скарги колегіально;

- обговорення Колегією скарги у сфері держреєстрації;

- винесення співголовою Колегії на голосування проекту рішення за результатом колегіального розгляду скарги;

- голосування Колегією за результатом розгляду скарги у сфері держреєстрації.

У засіданні Колегії під час надання усних пояснень особами, запрошеними для розгляду скарги у сфері держреєстрації колегіально, можуть також брати участь представники неурядових організацій, що представляють та захищають інтереси бізнесу в Україні (зокрема, представники Ради бізнес-омбудсмена).

Мін'юст чи відповідний територіальний орган забезпечить звуко- та відеофіксацію засідань Колегії під час надання усних пояснень особами, запрошеними для розгляду скарги колегіально. Такі особи можуть самостійно проводити звуко- та відеофіксацію розгляду Колегією скарги під час надання відповідних усних пояснень до початку обговорення Колегією скарги.

Для належного з'ясування усіх обставин (зокрема, витребування документів (інформації)) розгляд скарги може бути відкладено. За результатом розгляду скарги Колегія шляхом голосування прийме рішення, що оформлюється відповідним висновком. Висновок Колегії підписують усі її члени.

Колегія розглядає скаргу повторно виключно у разі доручення Мін'юсту щодо перегляду відповідної скарги з мотивів невідповідності висновку вимогам законодавства та/або у разі, якщо Колегія належно не досліджила обставини відповідної скарги. За потреби повторний розгляд відбувається з повторним викликом сторін.

У Вас є юридичні питання, які потребують вирішення?
Ми допоможемо!

Телефонуйте! +38 (098) 770-30-77,+38 (057) 758-77-76,+38 (097) 233-21-39,+38 (066)-249-11-66

або Ми передзвонимо Вам

Наші проекти